Tidligere arrangementer

Her kan du læse om nogle af de arrangementer, vi tidligere har afholdt i Business Club Aarhus.

Christine Feldthaus

- Er du tilfreds med duften i bageriet?

Christine Feldthaus er blandt andet kendt fra TV-programmet ”So F***ing Special”. I Business Club Aarhus stillede hun op i Turbinehallen foran 230 mennesker til fællesarrangement med Lederne. Christine er en voldsom og bramfri kvinde, og det blev bestemt ikke kedeligt. Det skulle handle om ledelse, og Christine har en lang karriere i reklamebranchen bag sig. Hun har oplevet meget, og hun er ikke bange for at sige sin mening. Vi fik en perlerække af iagttagelser og anekdoter fra virksomhedslivet. Et gennemgående tema var, at man skal droppe flosklerne og sige tingede lige ud og i klart sprog – der blev vist talrige eksempler på, at det ikke sker.

Deltagerne fik mange aha-oplevelser, når Christine Feldthaus pløjede sig gennem absurditeterne i arbejdslivet såvel som i privatlivet.

Efterfølgende blev der serveret god mad, og der blev netværket – det var spændende med de nye ansigter, som var et resultat af, at der var to klubber til arrangementet.

Business Dating på LYNfabrikken

Laver en LYNfabrik lyn?

Laver en LYNfabrik lyn? Dét – og meget mere – kunne man få en finurlig forklaring på, da Business Club Aarhus tidligt onsdag morgen besøgte LYNfabrikken. En af grundlæggerene, Jeppe Vedel, tog imod os og præsenterede os for det skæve og charmerende iværksættermiljø, der “bor” på LYNfabrikken i hjertet af Aarhus.

Efter kaffe og ingefærshots var vi klar til dagens egentlige formål – nemlig Business Dating. Her er der fokus på networking og gennem korte, intense møder, blev der skabt nye relationer mellem medlemmerne. “Jeg har mødt nogle spændende mennesker og aftalt 11 møder på et par timer, så det har været en god formiddag” sagde et af medlemmerne på vej ud ad døren. Dejligt. Det er lige det, der er målet med Business Dating!

Christian Ørsted

- Livsfarlig ledelse

Christian Ørsted leverede et super interessant, relevant og fagligt veldokumenteret foredrag, da han d. 18/5 besøgte Business Club Aarhus. Foredraget tager udgangspunkt i hans bog – bestselleren Livsfarlig ledelse. Han udfordrer både traditionel, topstyret ledelse og moderne (selv)ledelse og appellerede i stedet til at lede mere langtidsholdbart til gavn for både mennesker, virksomheder og samfundet.

Han har virkelig noget på hjertet og tegnede mange paralleller mellem den måde, vi i dag leder på, og de uhyggelige konsekvenser, det har haft, så det var svært at gå fra hans foredrag uden at være motiveret og inspireret til at gå hjem og prøve nogle af hans ideer af.

Aftenen blev rundet af med god mad og netværk i den gamle skydepavillon midt i bøgeskoven.

Peter Langdal

- Kreativ ledelse

Peter Langdal leverede et festfyrværkeri af anekdoter fra et langt liv blandt stjernerne på de skrå brædder, da han mandag holdt foredrag for 70 ledere i Business Club Aarhus.

Iført sin obligatoriske habitjakke og hestehale indtog han Aarhus Teater og fortalte levende og passioneret om, hvordan han arbejder som leder i en kreativ verden. Vi fik et kig ned i hans personlige værktøjskasse – og alt blev krydret med masser af “behind the scenes” historier, der ikke bare var morsomme, men på forfriskende vis understregede hans pointer.

Efter foredraget serverede Café Hack en rigtig lækker middag, inden vi gik over på Scala og nød Peter Langdals seneste forestilling “Fornuft og følelse”.

En dejlig aften i krydsfeltet mellem inspiration, kultur og netværk.

Jesper Laursen

- Content Marketing

Det var med smittende begejstring og 15 års eksempler fra det virkelige liv, at Jesper Laursen holdt oplæg om Content Marketing i netværket. Udover at folde selve begrebet ud og forklare, hvorfor Content Marketing bliver stort i de kommende år, krydrede han sit oplæg med masser af facts og konkrete eksempler.

“Vor tids ‘mønt’ er indhold” fremhævede Jesper Laursen. “Ved at dele indhold på fx de sociale medier kan du skabe dig et image og brande dig selv, som du ønsker at fremstå. Netop derfor er det så vigtigt, at I i jeres markedsføring fokuserer på at give værdi og indhold til jeres kunder. Oplever de jer som interessante og troværdige, vil de “dele” jer med andre. Og på den måde har I transformeret jeres kunder til ambassadører, der vil anbefale jer i deres netværk”.

Efter et lærerigt og inspirerende oplæg serverede Kinnarps en lækker middag, som vi nød i deres møbeludstilling, mens vi prøvesad deres mange, forskellige kontor- og konference møbler.

Tim Dorset, Innocent Drinks

- besøg fra Fruit Tower i London

Der var fuldt hus i Auktionshusets charmerende rammer, da Business Club Aarhus havde besøg af Tim Dorsett fra Innocent Drinks. Tims officielle titel er “Office Angel”, og det betyder i praksis, at hans fornemmeste opgave er at sørge for at Innocents medarbejdere har det godt, når de er på arbejde – og går glade hjem igen.

Han fortalte begejstret og levende om, hvordan han har grebet opgaven an om at skabe trivsel og arbejdsglæde hos Innocent og kom med mange sjove eksempler på anderledes initiativer, de har ført ud i livet. Kendetegnende for dem er, at de går langt videre end at tilbyde julefrokost og frugtordning. “Det kan man nok ikke gennemføre hos os, men jeg gad godt selv arbejde i sådan en virksomhed” var feed-backen fra flere af deltagerne efter foredraget. Så måske skulle flere af os turde at sprælle lidt mere i arbejdsglædens navn – og endda overveje at få en “Office Angel”.

Anders Krab-Johansen

- Vi vinder når vi vågner

2016 blev skudt i gang med manér, da knap 100 medlemmer af Business Club Aarhus mødtes til nytårskur på Restaurant Frederikshøj.

Vi startede med en nytårsrøffel leveret af Børsens administrerende direktør Anders Krab-Johansen, der med lige dele humor, alvor og analytisk tyngde udfordrede det danske velfærdssystem og danskernes ukritiske selvtilfredshed.

“Vi er strandet i en reptil-tilstand, hvor vi kan reagere ved at angribe, flygte eller `fryse´. Det sidste er danskernes reaktion på vores udfordringer, og det kan blive fatalt, hvis vi vil forblive et rigt samfund” sagde Anders Krab-Johansen. “Vores årlige vækst lå før finanskrisen omkring 2%. Den faldt markant under finanskrisen, men mens de lande, vi normalt sammenligner os med, for længst har fået gang i hjulene og genvundet væksten, halter Danmark stadig langt bagefter. Det er ærgerligt. Ikke mindst fordi Danmark faktisk har alle forudsætningerne for at lykkes med at skabe den vækst, der skal til, for at blive et globalt foregangsland” slog Anders Krab-Johansen fast.

Et spændende og tankevækkende wake-up call, der gav anledning til en god debat efter foredraget, mens vi nød et glas bobler og lækre gourmet tapas kreeret af Wassim Hallal.

Merete Eldrup, TV2

Til årets sidste netværks arrangement kom TV2’s administrerende direktør, Merete Eldrup, på besøg i …

Til årets sidste netværks arrangement kom TV2’s administrerende direktør, Merete Eldrup, på besøg i Business Club Aarhus. Og hun er en klasse for sig. Sprudlende, energisk – og enormt kompetent. Hun fortalte åbent og levende historien om TV2’s transformation og om den turn-around, som hun har stået i spidsen for siden 2007.

Hun beskrev, hvordan hun 15 min. inde i sin første arbejdsdag blev orienteret om, at TV2’s økonomi var i krise. Derfor blev hendes første opgave som ny direktør for TV2 at igangsætte en større oprydnings- og sparerunde. Og hun er ikke kommet sovende til det. I løbet af det første år skulle hun skaffe ny kapital, efter banken smækkede kassen i, lukke TV2 radio og New Bizz Areas ned samt fyre 200 medarbejdere.

“Overvejede du aldrig bare at trække dig?” blev hun spurgt af en af deltagerne. “Nej” var hendes klare svar. “Sådan er jeg ikke. Når jeg har sagt ja til noget, så fuldfører jeg det.”

Og det må man sige, hun har gjort. På de otte år, hun nu har stået i spidsen for TV2, har hun formået at vende et underskud på 1/4 mia. i 2007 til et overskud på 1/4 mia. i 2014.

Efter det spændende foredrag var stemningen helt i top, og der blev snakket og netværket til langt efter det officielle sluttidspunkt i Hotel Royals flotte lokaler.